Władze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały, wartą ponad 4 miliardy złotych brutto, umowę na modernizację infrastruktury kolejowej od katowickich Szopienic, przez stację w centrum, do stacji Katowice Piotrowice.
— To największa inwestycja w historii spółki. Będzie to zadanie kompleksowe, ale i trudne, ponieważ odbywać się będzie w silnie zurbanizowanym terenie — mówi Piotr Wyborski, prezes zarządu PKP PLK.
Z utrudnieniami będą musieli liczyć się nie tylko pasażerowie korzystający z kolei, ale także mieszkańcy i kierowcy poruszający się po Katowicach.
— Liczymy na ich wyrozumiałość — dodaje Konrad Tuliński, wiceprezes firmy wykonawczej.
Teraz opracowywany będzie harmonogram prac. Pierwsza łopata pod przebudowę, tak zwanego węzła katowickiego, ma zostać wbita w trzecim kwartale tego roku, a całość ma potrwać 4 lata.
Jednocześnie została podpisana także umowa na modernizację innego odcinka kolejowego w województwie śląskim, pomiędzy Zabrzegiem a Zebrzydowicami. Wartość tych prac, które również mają potrwać 4 lata, wyniesie niemal 2 miliardy złotych netto.
Autor: Marcin Kazek-Wielgus /rs/