Na Jasną Górę w 2020 roku przybyło około miliona pielgrzymów.
Znacznie mniej niż zazwyczaj za to dużo większym zainteresowaniem sanktuarium cieszyło się w sieci. Na jasnogórskim kanale youtube odnotowano ponad 23 miliony wyświetleń. Dla porównania w 2019 roku było ich przeszło 8 milionów. W czasie pandemii klasztor zwiedzać można również dzięki wirtualnym spacerom. Te umożliwiają między innymi dotarcie w miejsca na co dzień niedostępne dla pielgrzymów - mówi rzecznik prasowy Jasnej Góry, o. Michał Legan.
Dzięki wirtualnym spacerom zajrzeć można również do jasnogórskich muzeów, które obecnie są zamknięte - dodaje o. Michał Legan.
W 2020 roku z Jasną Górą łączyli się wierni z około 50 krajów. Strona informacyjna Biura Prasowego Jasnej Góry odnotowała ponad 85 milionów odsłon, a twitter przeszło 15 milionów.
Autor: Martyna Słabikowska/ml/