Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego opublikowała niedawno raport dotyczący preferencji konsumentów muzyki na świecie. W zestawieniu uwzględniono również preferencje muzyczne Polaków.
W raporcie przeczytać można między innymi o tym, że statystycznie słuchamy muzyki coraz częściej.
Tygodniowo na słuchanie muzyki – według raportu – przeznaczamy około 18 godzin.
Odpowiada to niespełna 3 godzinom słuchania muzyki dziennie, bądź wysłuchaniu 52 trzyminutowych utworów.
Co ciekawe, aż 54% osób statystycznie uznaje się za "fanatyków muzyki", czyli osoby bardzo zainteresowane tematem. Polska nie odbiega w tej kwestii znacząco od reszty świata. W raporcie czytamy także o wzrastającej popularności serwisów streamingowych, także wśród osób pomiędzy 35-64 rokiem życia.
Pop, rock i muzyka elektroniczna w polskiej czołówce
W zestawieniu popularności gatunków muzycznych w Polsce raczej bez zaskoczeń. 2 na 3 osoby podają w swoich preferencjach muzycznych muzykę pop. Tuż za nimi – kolejno 59% i 36,6% – uplasowały się rock i muzyka elektroniczna/dance. Polacy słuchają także disco polo, muzyki filmowej oraz hip-hopu i rapu. Co czwarty ankietowany wspomniał także o muzyce poważnej oraz o reggae, soul i bluesie.
Radio ciągle na szczycie
Według grafiki opublikowanej przez ZPAV, konsumenci w Polsce słuchają muzyki przez niecałe 22 godziny tygodniowo. Najpopularniejszym źródłem muzyki, z którego korzystają nasi rodacy, pozostaje radio. Wzrasta jednak pozycja serwisów internetowych takich jak YouTube oraz serwisów streamingowych. Co dziesiąty Polak odtwarza muzykę z wcześniej zakupionych płyt, a co dwudziesty słucha muzyki z nielegalnych źródeł.
Konsumenci słuchają muzyki najczęściej odpoczywając w domu, a także w samochodzie oraz gdy są sami.
Pełen raport ZPAV można znaleźć TUTAJ
/pg/