Śląskie rzemiosło rozpoczęło kampanię społeczną "Jest konkret – wybierz rzemieślniczy zawód".
Katowicka Izba Rzemieślnicza oraz Małej i Średniej przedsiębiorczości chce w ten sposób przekonywać młodych ludzi do nauki zawodu w zakładach rzemieślniczych, czyli u boku mistrza.
Jak powiedziała Anna Kurzyca z zakładu piekarniczego Kłos, młodzi ludzie tylko w części wykorzystują możliwości kształcenia w zakładach rzemieślniczych.
Jak dodaje wiceprezes polskiego rzemiosła prof. Jan Klimek, bardzo często problemem jest postawa rodziców i nauczycieli, dla których zdobywanie zawodu w rzemiośle jest jedynie ostatecznością. Negatywne postrzeganie zawodowego wykształcenia, a w szczególności zawodów rzemieślniczych doprowadziło do nieodwracalnych strat, twierdzi Klimek.
Bezrobocie wśród młodych wynosi około 25 procent, natomiast 90 procent tych, którzy zdobywali zawód w rzemiośle ma stałą pracę.
Katowicka Izba Rzemieślnicza oraz Małej i Średniej przedsiębiorczości oferuje młodym ludziom naukę w ponad stu zawodach.
Autor: Józef Wycisk