Konsument ma prawo reklamować nie tylko wyroby, czy konkretne przedmioty, ale także usługi. Tu pojawia się pewien zasadniczy problem, który polega na tym, że bardzo rzadko zawieramy umowę na wykonanie usługi.
Umowę w formie pisemnej, oczywiście, w której na przykład zakreślamy termin wykonania usługi. Ale czy to wyklucza możliwość złożenia reklamacji?
Jak postąpić w sytuacji, kiedy usługa nie została zakończona, a jej realizacja się przedłuża? Co zrobić, jeśli usługodawca porzucił wykonywanie usługi? Czym jest tak zwana "kwota gwarancyjna"?
O tym dzisiaj rozmawiać będziemy z rzecznikiem praw konsumentów w Katowicach, Jerzym Sozańskim. Zaprasza Józef Wycisk.
Każdemu damy radę to program, w którym specjaliści z różnych dziedzin podpowiadają, jak rozwiązywać problemy związane z przepisami, pracą, domem i rodziną.
Jakie mamy prawa i jakie obowiązki? Jak dbać o zdrowie i bezpieczeństwo najbliższych? Jak rozsądnie wydawać pieniądze i nie dać się oszukać? Jak dbać o samochód, ogródek i domowe zwierzęta?
Proste i przystępne odpowiedzi na te i inne pytania w Polskim Radiu Katowice.
Można także do nas pisać: damyrade@radio.katowice.pl.