Dopalacze wciąż groźne. Apel policji.

fot. Policja

Policja apeluje do rodziców, by zwracali uwagę na swoje dzieci w czasie wakacji. 

To czas, gdy dochodzi do częstych zatruć dopalaczami i innymi substancjami psychoaktywnymi. Duża ilość wolnego czasu sprzyja eksperymentowaniu z różnymi środkami. 

Symptomy, na jakie powinni zwrócić uwagę rodzice, to przede wszystkim wygląd oczu, a szczególnie zaczerwienienie spojówki lub nadmierne zwężenie lub rozszerzenie źrenic. 

Ponadto zmiana nawyków żywieniowych, gwałtowne zmiany nastroju, zmiany w zachowaniu dziecka czy próby podbierania pieniędzy. W przypadku podejrzenia, że dziecko zażywa takie substancje, policjanci radzą, by najpierw nawiązać kontakt z dzieckiem i poszukać źródła problemów, a nie reagować zbyt gwałtownie. Złość lub próby rozwiązania siłowego mogą zaostrzyć problem. 

W razie konieczności rodzice mogą sięgnąć po narkotestery, jednakże wykrycie dopalaczy będzie trudne, bo nie do końca znany jest skład tych substancji. 

W przypadku problemów zdrowotnych, które wystąpią po zażyciu nieznanych środków, należy natychmiast wezwać pomoc medyczną, bowiem nieraz się zdarza, że zatrucie okazuje się śmiertelne. 

Autor: Joanna Opas /rs/