Ograniczone ceny prądu dają realne oszczędności dzięki rządowej Tarczy Solidarnościowej.
Dla ponad pięciu milionów klientów TAURONA oznacza to oszczędności na rachunkach rzędu około 2 tys. Grupa szacuje, że blisko 3 miliony jej klientów zapłaci w tym roku za energię wyłącznie po cenach zamrożonych. Około 2 miliony klientów skorzysta dodatkowo z ograniczonych cen po przekroczeniu przyznanych limitów.
— Oszczędności z zamrożenia cen prądu w ramach rządowej Tarczy Solidarnościowej są już realnie odczuwalne w budżetach gospodarstw domowych. Rozliczenia za całkowite zużycie prądu w tym roku dla około 3 mln gospodarstw domowych, ograniczą się wyłącznie do cen zamrożonych — mówi Paweł Szczeszek, prezes Grupy TAURON. — To wymierny efekt rządowych działań, mających na celu ochronę gospodarstw domowych przed skutkami rosyjskiej agresji na Ukrainę oraz wojny hybrydowej prowadzonej przez Kreml w Europie.
Klienci TAURONA złożyli już ponad 470 tysięcy oświadczeń, chcąc skorzystać z wyższych limitów dla energii elektrycznej i cen maksymalnych dla firm.
Wszystkie gospodarstwa domowe, bez konieczności składania oświadczenia, będą korzystać z zamrożonych cen do limitu zużycia 2000 kWh. Klienci, którzy są uprawnieni do skorzystania z podwyższonych limitów 2600 kWh lub 3000 kWh muszą założyć specjalne oświadczenia i mają na to czas do końca czerwca tego roku. W tej grupie znajdują się m.in. gospodarstwa domowe, w których zamieszkują osoby z niepełnosprawnością, klienci, którzy posiadają Kartę Dużej Rodziny i rolnicy. Najwygodniejszą dla klienta metodą złożenia oświadczenia jest Internet. Oświadczenie, które dotyczy zwiększenia limitu na energię elektryczną można złożyć również poprzez aplikację mObywatel.
Dla gospodarstw, które nie zmieszczą się w ustawowych progach, przewidziano dodatkową pomoc. W każdym przypadku po przekroczeniu przez gospodarstwo domowe limitu zastosowana zostanie automatycznie ograniczona ustawowo cena dla nadwyżki prądu.
Najważniejsze informacje na temat rozwiązań zawartych w Tarczy są dostępne dla klientów TAURONA na stronach www.tauron.pl/zamrozenie-pradu oraz www.tauron.pl/ceny.
Klienci, którzy chcą skorzystać z rozwiązań Tarczy Solidarnościowej nie muszą umawiać się na wizytę w Punkcie Obsługi Klienta. Pomoc w załatwieniu swoich spraw można uzyskać poprzez kilka kanałów kontaktu m.in.: aplikację mobilną Mój TAURON, czat, aplikację Messenger na Facebooku, formularz kontaktowy na stronie internetowej. Najwygodniejszy dla siebie kanał kontaktu można wybrać na stronie klient.tauron.pl.
Jeśli gospodarstwo domowe ograniczy zużycie energii o ponad 10 procent w stosunku do 2022 r., oprócz oszczędności wynikających z ograniczenia zużycia energii, klient otrzyma 10 procentową obniżkę rachunku w 2024 r. To podwójna zachęta do oszczędności.
TAURON wspiera klientów we wdrażaniu dobrych nawyków i optymalnych rozwiązań technologicznych dla domu, które przyniosą oszczędności i pozwolą w pełni skorzystać z rozwiązań Tarczy Solidarnościowej. Pomocne wskazówki naszych ekspertów można znaleźć w na blogu lepiej.tauron.pl, w social mediach, a także w praktycznym bezpłatnym poradniku na lepiej.tauron.pl/oszczędzanie
Dla prawidłowego zaplanowania zapotrzebowania i zoptymalizowania zużycia energii TAURON przygotował również dla klientów trzy przydatne kalkulatory, które zostały zebrane tutaj: www.tauron-dystrybucja.pl/kalkulatory.
/rs/