Materiały promocyjne Tarnowskich Gór zyskały wyjątkowe logo. Emblemat został specjalnie opracowany przez Polski Komitet UNESCO dla „Kopalni rud ołowiu, srebra i cynku wraz z systemem gospodarowania wodami podziemnymi w Tarnowskich Górach”.
Jak powiedział Grzegorz Rudnicki, rzecznik stowarzyszenia, oczekiwany długo znak został wreszcie przekazany, a wraz z nim ścisłe wytyczne, dotyczące wykorzystywania emblematu Światowego Dziedzictwa.
Czarno-białe logo składa się ze znaku i nazwy UNESCO, znaku Światowego Dziedzictwa oraz dwujęzycznej nazwy miejsca i roku wpisu na najważniejszą na świecie listę zabytków. Logo może pojawić się na wszystkich materiałach promocyjnych, informacyjnych, a nawet na drogowskazach, ale na pamiątkach przeznaczonych do sprzedaży już nie. Jak mówi Rudnicki, logo znajdzie się na materiałach promocyjnych.
Pogórnicze zabytki Tarnowskich Gór zostały wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO w lipcu. Jest to 15. polski obiekt na liście i pierwszy w województwie śląskim.
Autor: Piotr Pagieła /rs/